Program
16 stycznia 2024
9:30 – 10.00 REJESTRACJA UCZESTNIKÓW
10.00 – 10.15 OTWARCIE KONFERENCJI
10.15 – 11:45
I SESJA PLENARNA pt. INNOWACJE – ZMANA. KONTEKSTY – DYLEMATY. REFLEKSJA NAD KATEGORIAMI PULSUJĄCYMI W PRZESTRZENI INNOWACJI.
Moderator: prof. dr hab. Ewa Filipiak
10:15 – 10:45 Edukacja ma znaczenie. O konieczności i możliwości budowania kultury wzajemnego uczenia się (prof. dr hab. Ewa Filipiak)
10:45 – 11:15 Dlaczego zmiana się (nie) udaje. O warunkach powodzenia zmian w edukacji (prof. dr hab. Roman Leppert)
11:15 – 11:45 Bez relacji nie ma innowacji. O znaczeniu komunikacji i wzajemnego zaufania w edukacji, która ma znaczenie (dr Małgorzata Karwasz)
11:45 – 12.15 PRZERWA KAWOWA
12.15 – 14:00
II SESJA COFFEE TABLE DISCUSSONS pt. EDUKACJA, KTÓRA MA ZNACZENIE. Z DOŚWIADCZEŃ INTERNATIONAL SCHOOL OF BYDGOSZCZ (ISOB). KATEGORIE PULSUJĄCE W PRZESTRZENI INNOWACJI ISOB.
Moderator: mgr Imisława Bugeja (dyrektor ISOB)
12:15 – 12:30 Wprowadzenie: wizja, założenia i filozofia pracy w International School of Bydgoszcz (mgr Imisława Bugeja)
COFFEE TABLE DISCUSSONS
(1) Approaches to Learning and Personal Project – (mgr Monika Gralewska, mgr Paulina Czajkowska, mgr Magdalena Tomaszewska)
(2) Gamifikacja – narracja z metodami poszukującymi (dr Jerzy Janiec)
(3) Inquiry based teaching, cycle and activities (mgr Bernadeta Ciborowska i mgr Paulina Koszal)
(4) Collaborative planning – wspólne planowanie nauczycieli (mgr Marta Dereszyńska, mgr Anna Śmigielska)
(5) Concept based teaching and competence teaching in Diploma Programme literature course. Nauczanie konceptualne i kompetencje kluczowe w nauczaniu literatury w Diploma Programme (dr Małgorzata Chrzan)
14.00-14.30 LUNCH
14.30 – 15.00
EDUKACJA, KTÓRA MA ZNACZENIE – panel z perspektywy doświadczeń uczniów i nauczycieli ISOB
15.00 – 15.30 PRZERWA KAWOWA i SESJA POSTEROWA. Kawiarnia INNOWATORÓW. Przestrzeń interaktywna z udziałem badaczy, nauczycieli ISOB oraz uczestników konferencji. Dzielenie się doświadczeniem
15.30 – 15.45 PODSUMOWANIE KONFERENCJI
Konferencji będzie towarzyszyła sesja posterowa.